Tuesday, August 18, 2009

Ramadhanku yang terakhir



Setiap kali datangnya Ramadhan, terdetik dalam hati ini, adakah ini Ramadhan ku yang terakhir.
Ya Allah jika benarlah sangkaanku kali ini, aku berhajat & bemohon kepada Mu Ya Allah, bukakanlah pintu hati ku dengan seluas-luasnya untuk aku memperbanyakkan amal soleh, basahkan lidah ini dengan zikrullah, tadarus & tadabur, ringankanlah tubuh badanku ini untuk bangun bertahajud & bertaubat pada Mu pada setiap malam, jangan diri ini dilalaikan dengan kemeriahan pesta makanan, pesta membeli belah dan lain-lain kemeriahan yang boleh memesongkan hati ini dari hakikat sebenarnya Ramadhan.
Ya Allah..Terimalah taubatku & terimalah amalan ku ini sebagai amalan yang terbaik di sisi Mu agar dapat aku menjadikannya bekalan apabila berhadapan dengan Mu nanti.
Ya Allah. aku mengharapkan rahmatMu, aku rindukan SyurgaMu….Ya Allah

No comments:

Post a Comment